Banff National Park, dag 8 en 9

6 september 2019 - Banff, Canada

Dag 8:

Van Jasper naar Banff NP

Vandaag om 07.00 uur opgestaan. We rijden richting Banff National Park via de Icefields Parkway. (Telt meer dan 100 oude gletsjers, watervallen en turquoise meren)
We hadden gelezen dat de Colombia Icefield Explorer en de Glacier Skywalk heel mooi moeten zijn. Maar we twijfelen. De Icefields Explorer brengt je met een mega grote Icefield Explorer bus op rupsbanden die je tot op de gletsjer rijdt en dan mag je er 10 min op staan om foto's te maken en ga je weer terug. Dat kost een halve dag en veel geld! We besluiten om alleen de Glacier Skywalk te doen. Een glazen platform van glas dat 300 meter boven de gletsjer en vallei is gebouwd en uitzicht geeft. We stoppen als eerst bij wat viewpoints langs de weg. De TomTom geeft aan dat we bijna bij de skywalk zijn. Ik zie in de verte de skywalk en eigenlijk vinden wij het niet zo bijzonder. Als we foto's daar bovenop hadden gemaakt gaf dat waarschijnlijk hetzelfde beeld als de viewpoints waar we al zijn gestopt. Dus besluiten we om door te rijden. We gaan naar Peyto Lake, gelukkig valt het nog mee met de drukte. Het is een wandeling van een kwartier, met een klim naar boven toe. Maar het is het uitzicht meer dan waard. Bovenin kijken we naar het knalblauwe meer.
Het volgende meer waar we naar toe rijden is Bow Lake, gelukkig ligt dit meer langs de parkeerplaats. Dit meer is groter en veel rustiger. We maken wat foto's en gaan verder.
We willen naar Lake Louise, "The Jewel of the Rockies" ook wel genoemd. We zien dat de parkeerplaatsen vol staan. Dus gaan we daar morgenvroeg heen. Er word geadviseerd om daar voor 07.00 uur in de ochtend er zijn..🙄
We rijden naar ons hotel in Canmore om in te checken, waar we 2 nachten slapen, een uur van Banff National Park. We gaan eten en naar de supermarkt om boodschappen te halen.
We rijden nog even naar het plaatsje Banff, veel winkelstraten. We komen langs "The spirit of Christmas" een winkel vol met kerstbomen/spullen. Wauw! We hebben wel een half uur rond gelopen totdat de winkel ging sluiten. Gelukkig heb ik mij weten te beheersen en niks gekocht.
We rijden terug naar het hotel om vroeg te gaan slapen.

Dag 9: Banff NP

De wekker gaat om 04.30 uur. We willen om 05.30 uur in de auto zitten. Het is ongeveer een uur rijden naar Lake Louise. Het is rustig op de weg, maar hoe dichter we in de buurt komen word het al gauw druk. De parkeerplaats is al bijna vol. We wachten een half uur in de auto, omdat het meer mooier is als de zon opkomt. Gelukkig is dit meer ook niet zo ver van de parkeerplaats. Het beroemde vijfsterren hotel "Fairmont Chateau Lake Louise" staat aan de oever van het meer. Er staat aan gegeven dat je alleen naar binnen mag voor geregistreerde gasten, maar gaan toch even kijken in de lobby. Het is behoorlijk luxe.
We lopen langs het meer, maar eigenlijk vind ik Peyto Lake veel mooier dan Lake Louise. Nadat we een rondje hebben gelopen gaan we terug naar de auto.
We gaan naar het dorpje Banff. Daar lopen we een paar uur en gaan daarna naar het dorpje Canmore. We gaan uitrusten en vandaag niet echt veel meer doen. Vandaag weer 8 km gelopen. Morgen naar hotel in Revelstoke, 3,5 uur rijden. Weer een lange dag.

📸 album Banff NP

1. Lobke: