Blue River - Jasper NP

4 september 2019 - Jasper, Canada

We staan om 04.30 uur om vroeg naar Jasper National Park te rijden in de provincie Alberta. We hebben nog last van het tijdsverschil, dus vroeg opstaan is geen probleem. In Alberta moeten we de klok een uur vooruit zetten. We komen na 3 uur rijden aan in Jasper National Park. De bergen worden hoger en het landschap groen. Onderweg zijn er wat viewpoints bij meren, watervallen etc. We rijden naar Maligne Lake, een van de mooiste bergmeren van Canada, aan het begin van het meer ligt een boothuis, daar gaan we met de boot naar Spirit Island. De meest gefotografeerde plek in de Canadese Rocky Mountains. Het eiland ligt op een vrij onbereikbare plek. We varen binnen 30 minuten erheen en hebben 20 minuten om foto's te maken. En daarna weer terug. Bij Maligne Lake vraagt Freddy mij ten 💍 Ik zei ja. Natuurlijk! 😍
Na Maligne Lake gaan we naar ons hotel in het bijgelegen dorpje Jasper. We checken in en brengen onze koffers naar de kamer. We lopen naar de winkelstraat 10 min lopen en eten bij de Subway. We lopen iets om door de wijk van Jasper, met de mooie houten huizen.
We rijden 's avonds door Jasper National Park en zien bordjes met het opschrift "You are in Bear Country". Op deze route is de kans om wild tegen te komen het grootst. We zien meerdere auto's stoppen en met hun camera uitstappen. Er lopen meerdere wapiti's bij het meer en in de bossen en langs onze auto. We gaan vroeg slapen morgen rijden we via de Icefields Parkway naar Banff National Park.

Bijgevoegd: foto's album Jasper

Van reisblog naar fotoboek