Revelstoke

7 september 2019 - Revelstoke, Canada

We hebben vandaag eindelijk kunnen uitslapen tot 07.30 uur. We ontbijten bij het hotel en checken uit.
Het volgende hotel waar we naar toe rijden is Three Valley Lake Chateau in Revelstoke en komen weer in de provincie British Columbia. Het is ongeveer 3.5 uur rijden.
We rijden via Banff, Yoho en Glacier National Park. We komen op de Rogers Pass, een bergpas van 1382 meter hoogte aan de TransCanada Highway in Glacier National Park.
We zijn bijna bij het hotel als we nog even verder rijden naar Mount Revelstoke National Park. We nemen de rit van de 26 km lange Meadows in the Sky Parkway met meerdere haarspeldbochten, bijna naar de top van de 1920 meter hoge Mount Revelstoke. We hebben onderweg verschillende uitkijkpunten over bergen en valleien. De moeite waard. Bij het einde kun je met de shuttle bus naar de top gebracht worden om daar te hiken. Dat doen wij niet en gaan terug.
We gaan naar het dorpje Revelstoke, wat eigenlijk niet veel voorstelt.
Het is halverwege de middag en we gaan bij de Denny's iets eten.
Daarna checken we in bij het hotel. We hebben een kamer met 2 Kingsize bedden en een balkon met uitzicht over een meer. Mooiste hotel waar we zijn verbleven tot nu toe. Naast ons hotel ligt een Ghost Town. We krijgen 50% korting, omdat we in het naastgelegen hotel zitten, wat uiteindelijk $7 pp kost.
We lopen 2 uur rond. Het is zo mooi en zoveel te zien dat de prijs vergeleken met wat je krijgt belachelijk laag is.
We mogen de volgende dag terug komen, maar dan moeten we alweer vroeg op om naar Vernon te rijden. Daar zijn we dan 2 nachten.

📸 album Revelstoke