Vancouver - Whistler

31 augustus 2019 - Whistler, Canada

Weer last van het tijdverschil, staan we weer vroeg op. We checken uit en rijden naar de Walmart om wat boodschappen te halen voor de komende dagen. Vandaag naar het bergdorpje Whistler via de Sea to Sky Highway. De snelweg die start op zeeniveau en naar een hoger deel van BC leidt, naar de omgeving van Whistler. We komen na een uur bij het kustplaatsje Lions Bay, daar zit een café en een winkeltje. Gezellige plek voor een korte stop. Het was de bedoeling vandaag naar de Sea to Sky Gondela te gaan, maar daar zijn vorige maand 30 cabines naar beneden gestort door sabotage en nu tot voorjaar 2020 gesloten.
We komen te vroeg aan bij ons hotel. Gelukkig kunnen we al inchecken en onze koffers brengen we naar ons hotelkamer. Weer 2 Kingsize bedden. We gaan naar het autovrije centrum van Whistler, op 500 m. We lopen naar het Olympic plein met de Olympische ringen. In 2010 vond hier een gedeelte van de Olympische Winterspelen plaats. Het is erg toeristisch maar wel gezellig met veel winkeltjes en restaurants. 's avonds lopen we nog even terug naar het centrum, ook dan is er nog veel te doen, winkels tot laat in de avond open, live band bij het Olympic Park bars, clubs .....
Wij hebben vandaag weer bijna 10 km gelopen door Whistler en gaan slapen.