Whistler

1 september 2019 - Whistler, Canada

Vandaag met de Peak 2 Peak Gondela van Whistler (die als eerste 2 bergtoppen Whistler Mountain en Blackcomb Mountain met elkaar verbindt). We zijn vroeg en de drukte valt erg mee. We kopen een Day Pass en mogen vandaag onbeperkt van de kabelbanen gebruik maken. Om naar de Peak 2 Peak Gondela te gaan, moeten we eerst met de Whistler Mountain Gondela. We hebben uitzicht over Whistler dorp, bergtoppen, glaciers, meren en bossen. Freddy vind het overdreven, maar ik kijk of ik beren zie vanuit de gondel. En ja, een beer!!🐻 We krijgen het nog net op de foto. Jammer genoeg niet goed op de foto te zien, maar wij hebben hem gezien! We gaan eenmaal boven met de Peak 2 Peak Gondela. Ook daar weer de Olympische ringen. Er zit een restaurant, het is tegen de middag en bestellen soep met stokbrood met uitzicht over tsja.....wolken. Freddy wil met de stoeltjeslift nog verder naar boven om naar de 130 m hangbrug van Whistler top naar West Ridge tot Whistler Bowl te gaan, maar ik durf niet! We gaan weer naar beneden. Daar lopen we naar de Farmers Market die elke zondag en woensdag staat in Whistler. Het is in een ander deel van Whistler waar we nog niet zijn geweest. Ook daar erg veel winkeltjes en restaurants. Het is eind middag en eten noedels met kip/groentes van de markt. Nu uitrusten en morgen 5 uur rijden naar het volgende hotel in Sun Peaks.

(Foto Album Whistler